Met de introductie van de MG ZS EV in oktober 2019 zorgde het merk direct voor een ontwrichting van de EV-markt. De ZS EV is de eerste 100% elektrische SUV die werkelijk betaalbaar is voor het grote publiek en tegelijkertijd voldoet aan alle behoeften op het gebied van functionaliteit, veiligheid, uitrusting en prestaties.De nieuwe MG ZS EV wordt verkrijgbaar met keuze uit twee sterk verbeterde batterijvarianten. Te beginnen met de Long Range-versie met een 70 kWh-batterij. Deze is direct vanaf de marktintroductie beschikbaar en biedt een actieradius van 440 km (WLTP). Dat is aanzienlijk meer dan de huidige ZS EV met een 44,5 kWh-batterij en een actieradius van 263 km. In een later stadium komt ook een Standard Range-versie met een 50,3 kWh-batterij en een actieradius van 320 km (WLTP) op de markt. De voorwielen van de Long Range-versie worden aangedreven door een 115 kW (156 pk) sterke elektromotor. In de Standard Range-versie is de elektromotor iets krachtiger met een vermogen van 130 kW (177 pk). Beide versies leveren een maximumkoppel van 280 Nm en staan garant voor aansprekende prestaties, zoals een acceleratie van 0-50 km/u in 3,6 seconden en van 0-100 km/u in 8,6 seconden. MGMG is een van de merken van SAIC Motor. Na het faillissement van het Engelse kwam de merknaam in 2007 in handen van SAIC Motor. Zij hebben grootse plannen met MG en wil het merk gebruiken om auto’s op de Europese markt te verkopen. MG Private Lease kan de chinezen helpen om sneller te groeien. ZSHet model, ZS EV genaamd wordt aangeboden voor een bijzonder scherpe prijs. De MG ZS EV is in 2 uitvoeringen gelanceerd: de Comfort en de Luxury versie. De Comfort uitvoering is standaard uitgerust met 16 inch lichtmetalen velgen, een navigatiesysteem met 8,0 inch touch screen plus telefoon connectie en adaptieve cruise controle. Het is niet de goedkoopste elektrische auto die in ons land te koop is, maar wel de voordeligste in zijn klasse (B segment SUV). De crossover biedt veel voor weinig, zonder dat je het idee hebt dat je daarvoor op andere gebieden iets inlevert. De Private Lease van een Elektrische auto is aantrekkelijk voor iedereen die de voordelen van de elektrische auto kent. De ZS ziet er qua vormgeving zeker niet onaardig uit, maar is nu ook weer niet de grote aandachtstrekker. De nieuwe modellen worden ontworpen in Longbridge (Engeland), waar zich nog altijd het hoofdkantoor, de designafdeling en een R&D-departement van MG bevinden. Het interieur oogt erg klassiek, zonder bijzondere stijlkenmerken. De kunststoffen zijn qua look en feel allemaal van de harde soort. Ook bij MG ZS Private Lease kan er geprofiteerd worden van belasting voordelen voor consumenten. De MG ZS is betaalbaar (zeker voor een elektrische SUV). Binnenin zijn de gebruikte materialen van degelijke kwaliteit en ook de bouwkwaliteit is ronduit goed te noemen. Verwacht echter geen Duitse afwerking, en zelfs niet de afwerking die we van Koreaanse of Japanse concurrenten gewoon zijn. EHSDe MG EHS is het tweede model dat het voormalig Britse en nu Chinese merk in Nederland verkoopt. De combinatie van ruimte, uitrusting en afwerking is top. In tegenstelling tot de volledig elektrische ZS is de EHS een plug-in hybride. Qua uitrusting en personalisatie is er niet veel te kiezen. De standaarduitrusting is daarentegen wel heel riant. Plug-in hybrides helpen om heel erg zuinig te rijden op korte stukjes. Vroeger waren dat écht kleine stukjes omdat de accu je niet verder hielp dan een kilometer of 20. Maar inmiddels lijkt 50 kilometer de nieuwe ondergrens. Anders dan bijvoorbeeld de volledig elektrische Aiways U5 heeft de MG EHS Plug-in Hybrid geen opvallend eigen design. MG EHS Private Lease is een manier om zonder spaargeld in een nieuwe auto te kunnen rijden. De EHS is een plug-in hybride SUV die qua formaat vergelijkbaar is met de Volkswagen Tiguan en Ford Kuga. De EHS staat wordt geleverd Met een 1,5-liter viercilinder turbo met 162 pk en 250 Nm die samenwerkt met een 122 pk en 230 Nm sterke elektromotor. Samen zijn ze goed voor een systeemvermogen van 258 pk en 370 Nm. De accucapaciteit bedraagt 16,6 kWh, waarmee de SUV in theorie 52 kilometer elektrisch moet kunnen afleggen. MG heeft niet alleen in Nederland maar ook elders in Europa een succesvolle comeback gemaakt. China opereert in de voorste linies bij de transitie naar elektrisch rijden. Hier profiteert staatsconcern SAIC van. Mazda CX5De Mazda CX-5 is een absolute topper, met ultiem rijgenot, grote toegankelijkheid en relatief lage onderhoudskosten. De Mazda CX 5 is een ruime SUV. De auto wordt geproduceerd sinds 2012. Het is de eerste Mazda SUV die gebruikmaakt van de KODO- designtaal. De designtaal is eerst uitgeprobeerd op de Mazda Minagi, een conceptauto uit mei 2011. De tweede generatie Mazda CX 5 wordt sinds 2016 geleverd. Hij wordt gebouwd in de Ujina fabriek van Hiroshima. Hij ziet er het mooiste uit in de rode “Soul Red Crystal” carrosseriekleur. Mazda CX-5 Private Lease is al jarenlang populair. Private LeaseMG modellen zijn met een laag maandbedrag populair in MG Private Lease. In het private lease maandbedrag zijn de kosten inbegrepen voor: wegenbelasting, all-riskverzekering, afschrijving, reparatie en onderhoud, bandenservice, internationale pechhulp. Een elektrische auto leasen als particulier is bij veel automerken mogelijk. Je betaalt maandelijks vaak meer voor een private lease elektrische auto dan voor een brandstofauto, omdat de productiekosten hiervan hoger zijn. Daarentegen verbruik je geen brandstof, maar betaal je voor stroom. Dit is voordeliger en daarbij ook milieuvriendelijker dan brandstof. Een elektrische auto leasen is in plaats van kopen, is interessant vanwege de onzekere restwaarde van elektrische auto’s als je er een bezit. |